‹ Wróć do wpisów
Grafika, a sprzedaż. Czy istnieje zależność
Walka o klienta to proces, który doskonale zna każdy właściciel sklepu internetowego. E-commerce stanowi obecnie jedną z bardziej popularnych branż wśród młodych przedsiębiorców. I nie ma co się dziwić. Rozwój firm kurierskich spowodował, że praktycznie w ciągu 24-ech godzin, klient może otrzymać towar w każdym miejscu kraju. Spowodowało to, że wiele osób szuka potrzebnych im rzeczy właśnie w internecie. To właśnie dlatego, wśród sklepów internetowych panuje tak duża konkurencja. Jak się przez nią przebić? Technik istnieje wiele. Jedną z innowacyjnych i skutecznych stanowią nowoczesne grafiki na strony www / aplikacje www.
Grafika jako reklama produktu w sklepie internetowym
Podstawowym elementem budowania sklepu internetowego jest treść. To ona służy do opisania prezentowanych na sprzedaż produktów. To nią działamy perswazyjnie, by przekonać klienta do zakupu właśnie naszych przedmiotów. Sama treść może być jednak niewystarczająca. Dlaczego? Grafika jako reklama produktu w sklepie internetowym odnosi olbrzymi sukcesy. Specjaliści od marketingu i komunikacji, zgodnie podkreślają, że obraz działa bardziej sugestywnie, jak suche pismo. Nowoczesna grafika potrafi wnieść poczucie prestiżu i profesjonalizmu. Jakie dokładnie niesie za sobą korzyści?
Przyciągnięcie uwagi
Obraz jest o wiele bardziej dostrzegalną formą przekazu niż sama treść. Nawet najbardziej przemyślane nagłówki, nie zwrócą tak łatwo uwagi potencjalnego klienta, jak odpowiednio zaprojektowana grafika reklamująca dany produkt. Dopiero, po zainteresowaniu odbiorcy wzorem graficznym, treść, która z nim współgra zaczyna być sugestywna. Motywy graficzne zatem intrygują, wzbudzają zaciekawienie.
Perswazja
Specjaliści podkreślają, że motywy graficzne/obrazki o wiele bardziej i szybciej działają na klienta niż sama treść. Przykuwają one uwagę, stają się pierwszym bodźcem, który dociera do świadomości odbiorcy. To właśnie dlatego, odpowiednio zaprojektowana grafika, która zwiera w sobie subtelną treść perswazyjną, jest tak bardzo skuteczna w przekonywaniu klienta do dokonania zakupu.
Atrakcyjność wizualna
Nie ma co się oszukiwać, grafika wzbogaca przekaz, czyniąc go jednocześnie dużo bardziej atrakcyjnym. Treść jest dla nas ciekawa, kiedy świadomie sięgamy np. po książkę. W przypadku opisów produktów odgrywa ona bardzo ważną rolę, ale nie spełnia tu funkcji rozrywkowej. Jest ważna dla klienta z punktu widzenia praktycznego, nie zaś zabawowego, nie czyta jej, by miło spędzić czas, a żeby się czegoś dowiedzieć. Z tego powodu właśnie, warto do treści wprowadzić grafikę reklamową, która wniesie ten element atrakcyjności wizualnej, która z kolei sprawi, że przyswaja treść będzie bardziej dostępna i mniej nużąca.
Poczucie profesjonalizmu
Atrakcyjnie wizualnie grafika potrafi zwiększyć w odczuciu odbiorcy poczucie profesjonalizmu firmy. Elementy graficzne budują zaufanie między marką, a klientem, rodzą pozytywne konotacje. Klienci z kolei chętniej dokonują zakupów w firmach, które kojarzą im się z rzetelnością i profesjonalizmem.
Grafika jako reklama produktu w sklepie internetowym
Podstawowym elementem budowania sklepu internetowego jest treść. To ona służy do opisania prezentowanych na sprzedaż produktów. To nią działamy perswazyjnie, by przekonać klienta do zakupu właśnie naszych przedmiotów. Sama treść może być jednak niewystarczająca. Dlaczego? Grafika jako reklama produktu w sklepie internetowym odnosi olbrzymi sukcesy. Specjaliści od marketingu i komunikacji, zgodnie podkreślają, że obraz działa bardziej sugestywnie, jak suche pismo. Nowoczesna grafika potrafi wnieść poczucie prestiżu i profesjonalizmu. Jakie dokładnie niesie za sobą korzyści?
Przyciągnięcie uwagi
Obraz jest o wiele bardziej dostrzegalną formą przekazu niż sama treść. Nawet najbardziej przemyślane nagłówki, nie zwrócą tak łatwo uwagi potencjalnego klienta, jak odpowiednio zaprojektowana grafika reklamująca dany produkt. Dopiero, po zainteresowaniu odbiorcy wzorem graficznym, treść, która z nim współgra zaczyna być sugestywna. Motywy graficzne zatem intrygują, wzbudzają zaciekawienie.
Perswazja
Specjaliści podkreślają, że motywy graficzne/obrazki o wiele bardziej i szybciej działają na klienta niż sama treść. Przykuwają one uwagę, stają się pierwszym bodźcem, który dociera do świadomości odbiorcy. To właśnie dlatego, odpowiednio zaprojektowana grafika, która zwiera w sobie subtelną treść perswazyjną, jest tak bardzo skuteczna w przekonywaniu klienta do dokonania zakupu.
Atrakcyjność wizualna
Nie ma co się oszukiwać, grafika wzbogaca przekaz, czyniąc go jednocześnie dużo bardziej atrakcyjnym. Treść jest dla nas ciekawa, kiedy świadomie sięgamy np. po książkę. W przypadku opisów produktów odgrywa ona bardzo ważną rolę, ale nie spełnia tu funkcji rozrywkowej. Jest ważna dla klienta z punktu widzenia praktycznego, nie zaś zabawowego, nie czyta jej, by miło spędzić czas, a żeby się czegoś dowiedzieć. Z tego powodu właśnie, warto do treści wprowadzić grafikę reklamową, która wniesie ten element atrakcyjności wizualnej, która z kolei sprawi, że przyswaja treść będzie bardziej dostępna i mniej nużąca.
Poczucie profesjonalizmu
Atrakcyjnie wizualnie grafika potrafi zwiększyć w odczuciu odbiorcy poczucie profesjonalizmu firmy. Elementy graficzne budują zaufanie między marką, a klientem, rodzą pozytywne konotacje. Klienci z kolei chętniej dokonują zakupów w firmach, które kojarzą im się z rzetelnością i profesjonalizmem.